Reklamace, vrácení a výměna
Pomůžeme Vám s jakýmikoliv problémy, ať už se jedná o reklamaci, vrácení nebo výměnu zboží, či jakékoliv dotazy týkající se objednávky.
Rozumíme, že potíže s objednávkou mohou být stresující, ale nezoufejte. Společně najdeme a uskutečníme řešení pro Vaši maximální spokojenost.
Zde naleznete užitečné odkazy: Možnost odstoupení od kupní smlouvy | Práva z vadného plnění | Doprava a platba | Kontakty
Jak Vám dnes pomůžeme?
Klikněte na odpovídající odkaz pro zobrazení podrobných kroků řešení Vaší konkrétní situace.
Reklamace zakoupeného zboží
Domníváte se, že je se zbožím něco v nepořádku? Můžete ho reklamovat.
Postup pro standardní reklamaci:
- Připravte si zboží, na které chcete uplatnit reklamaci.
- Vyplňte a přiložte náš formulář pro uplatnění reklamace. Stáhnout si ho můžete v zde.
- V ideálním případě si připravte i kopii faktury nebo dodacího listu.
- Zboží spolu s dokumenty pečlivě zabalte a pošlete nebo doručte na níže uvedenou adresu, kde reklmaci vyřešíme:
Jaroslav Živný - iMore.cz
Reklamační oddělení
Chválkovická 109/14
779 00 Olomouc
Česká republika
E-mail: info@imore.cz
Osobní předání zboží je obvykle možné v pracovní dny (po-pá) v čase 9:00-14:00. V takovém případě doporučujeme si domluvit schůzku předem, aby byl přítomný pracovník oprávněný reklamaci převzít. - Budeme rádi, pokud nás současně informujte o vzniklé situaci e-mailem, abychom mohli začít s přípravami řešení.
- Vaši reklamaci se budeme snažit vyřídit v co nejkratším možném termínu. Na vyřízení máme 30 dnů od jejího přijetí.
Postup pro on-line reklamaci:
U některého zboží s nízkou hodnotou (obvykle do cca. 300Kč) lze reklamaci vyřešit on-line. V tomto případě je důležité doložit podrobnou dokumentaci problému pomocí fotografií nebo častěji krátkého videa. Berte prosím na vědomí, že většinou je zboží dodavatelem nebo výrobcem vyžadováno k fyzickému posouzení oprávnění reklamace, takže zboží nikdy nevyhazujte a počkejte na naši zpětnou vazbu. O tom, zda se nám podařilo reklamaci prosadit i bez fyzického zaslání zpět Vás obvykle informujeme do 1-5 pracovních dnů.
- Problém pečlivě zdokumentujte. Ideální je použít videonahrávku.
- Kamerový záznam nebo fotografie nám odešlete na e-mail info@imore.cz spolu s podrobným popisem problému.
- Pokud je video větší než 15MB, nejdříve ho nahrejte některé on-line uložiště a do e-mailu vložte pouze odkaz ke stažení.
- Co nejdříve Vám dáme vědět, zda je možné reklamaci vyřídit on-line bez zaslání zboží zpět a domluvíme se na dalším postupu.
Další užitečné informace:
- Má-li výrobce v tuzemsku své zastoupení nebo autorizované servisní místo a zboží pochází z CZ distribuce, můžete se s reklamací obrátit přímo na něj. Standardně je to nejrychlejší řešení.
- Často se podaří problém vyřešit pouhou radou ohledně používání zboží, proto se na nás neváhejte obrátit, pokud si nebudete vědět rady s použitím výrobku.
- Reklamaci nelze uplatnit na vady způsobené vlastním zaviněním a to např. vlastním poškozením při aplikaci, mechanické poškození nebo jiné opotřebení vinnou kupujícího.
- Na vrácení peněz máte nárok po třetí reklamaci stejné vady nebo po čtyrech různých reklamacích jednoho produktu.
- Zboží nikdy neposílejte na dobírku! V takovém případě totiž nemůžeme zásilku přijmout.
- Zboží doporučujeme zaslat zpět stejnou službou, jakou bylo odesláno k zákazníkovi. Nadstandardní dopravní služby Vám nemůžeme v případě uznání reklamace uhradit v plné výši.
- Náklady na zaslání zboží k reklamaci nese kupující. Bude-li reklamace uznána, poštovné Vám proplatíme.
- Reklamace zboží je řešena standardně ve lhůtě do 30 dnů od jejího přijetí. Nestihne-li se reklamace vyřešit v tomto termínu, máte nárok na odstoupení od kupní smlouvy nebo přiměřenou slevu.
- Garantuje-li výrobce delší, např. doživotní záruku, je nutné po uplynutí standardní 2 leté lhůty uplatnit svá práva zpravidla u něj nebo jeho autorizovaného servisního střediska.
- V případě nákupu zboží se slevou, kdy důvodem slevy byla např. kosmetická vada, není možné na tuto vadu uplatnit záruku.
- Při nákupu zboží označeného jako použité prodávající neodpovídá za vady odpovídající míře používání nebo opotřebení, které měla věc při převzetí kupujícím.
- Záruční doba je pro koncové spotřebitele je 24 měsíců - 2 roky, pokud nebylo uvedeno jinak nebo nebyla zakoupena služba prodloužení záruky. U použitého zboží může být záruční lhůta kratší.
- Pro firemní zákazníky je záruka 12 měsíců - 1 rok, pokud nebylo uvedeno jinak nebo nebyla zakoupena služba prodloužení záruky.
- Podrobnější informace ke svým právům najdete v obchodních podmínkách.
- Akceptujeme i zaslání zboží k reklamaci prostřednictvím Balíkovny (na výdejní místo Antiques AR - Pavlovická 44/34, Pavlovičky, 779 00 Olomouc) a Zásilkovny (na výdejní místo Z-BOX - Pasteurova 905/10, 779 00 Olomouc, ID pobočky 20950), ale doba vyřízení pak může být delší. Z jiných poboček balíky nevyzvedáváme. K zásilce je nutné uvést naše kontakty.
Vrácení zboží a odstoupení od kupní smlouvy
Nevyhovuje Vám zakoupené zboží? Můžete ho vrátit do 14 dnů od jeho přijetí. Tato lhůta může být delší v případě nákupu služby prodloužené lhůty pro vrácení zboží. Odstoupení od kupní smlouvy je možné u celé objednávky, ale také pouze její části.
Postup pro vrácení zboží:
- Připravte si zboží, které nám chcete vrátit.
- Vyplňte a přiložte náš formulář pro odstoupení od kupní smlouvy. Stáhnout si ho můžete v zde.
- V ideálním případě si připravte i kopii faktury nebo dodacího listu.
- Zboží spolu s dokumenty pečlivě zabalte a pošlete nebo doručte na níže uvedenou adresu, kde reklmaci vyřešíme:
Jaroslav Živný - iMore.cz
Reklamační oddělení
Chválkovická 109/14
779 00 Olomouc
Česká republika
E-mail: info@imore.cz
Osobní předání zboží je obvykle možné v pracovní dny (po-pá) v čase 9:00-14:00. V takovém případě doporučujeme si domluvit schůzku předem, aby byl přítomný pracovník oprávněný zboží převzít. - Budeme rádi, pokud nás současně informujte o vzniklé situaci e-mailem, abychom mohli začít s přípravami řešení.
- Váš požadavek se budeme snažit vyřídit co nejdříve, ale nejpozději do 14 dnů od přijetí odstoupení a zboží.
Další užitečné informace:
- Zboží nám můžete vrátit do 14 dnů od jeho převzetí. Rozhodující je datum vašeho přijetí objednávky a nasledného odeslání zboží nebo odstoupení od kupní smlouvy zpět k nám.
- Tyto situace řešíme obvykle obratem nebo během několika málo dnů.
- Zboží můžete vyzkoušet, ale nemělo by být opotřebované nebo znehodnocené. Např. tvrzené sklo můžete přiložit k displeji a vyzkoušet jeho pokrytí, ale neměli byste z něj stáhnout fólii chránící lepící část, čímz by se znehodnotilo.
- Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu.
- Zboží nikdy neposílejte na dobírku! V takovém případě totiž nemůžeme zásilku přijmout.
- Vrácenou částku je možné snížit o hodnotu, která odpovídá poškození nebo opotřebení. Obchodník má totiž v tomto případě právo požadovat náhradu škody. Více informací najdete v obchodních podmínkách.
- Možnost vrácení zboží do 14 dnů se nevztahuje na firemní nákupy.
- Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.
- Zboží na upravené nebo vyrobné na zakázku není možné vrátit. Můžete však reklamovat skryté vady.
- Akceptujeme i zaslání zboží zpět prostřednictvím Balíkovny (na výdejní místo Antiques AR - Pavlovická 44/34, Pavlovičky, 779 00 Olomouc) a Zásilkovny (na výdejní místo Z-BOX - Pasteurova 905/10, 779 00 Olomouc, ID pobočky 20950), ale doba vyřízení pak může být delší. Z jiných poboček balíky nevyzvedáváme. K zásilce je nutné uvést naše kontakty.
Výměna zboží
Netrefili jste se s výběrem? Omylem jste objednali příslušenství k jinému zařízení, než jste chtěli? Nezoufejte, jsme pouze lidé a chybování k tomu patří. První výměnu zboží do 14 dnů od jeho přijetí provádíme zdarma.
Postup pro výměnu zboží:
- Připravte si zboží, které chcete vyměnit za jiné z našeho internetového obchodu.
- Vyplňte a přiložte náš formulář pro výměnu zboží. Stáhnout si ho můžete v zde.
- V ideálním případě si připravte i kopii faktury nebo dodacího listu.
- Zboží spolu s dokumenty pečlivě zabalte a pošlete nebo doručte na níže uvedenou adresu, kde výměnu vyřešíme:
Jaroslav Živný - iMore.cz
Reklamační oddělení
Chválkovická 109/14
779 00 Olomouc
Česká republika
E-mail: info@imore.cz
Osobní předání zboží je obvykle možné v pracovní dny (po-pá) v čase 9:00-14:00. V takovém případě doporučujeme si domluvit schůzku předem, aby byl přítomný pracovník oprávněný zboží vyměnit a včas jsme mohli nachystat vše potřebné. - Doporučujeme nás současně informovat e-mailem, abychom Vám mohli zboží rezervovat a připravit. Významě to pomůže urychlit řešení výměny zboží.
- Pokud má nově vybrané zboží nižší hodnotu, přeplatek Vám vrátíme. V opačném případě Vás vyzveme k uhrazení rozdílu a po přijetí platby zboží odešleme.
Další užitečné informace:
- První výměna zboží do 14 dnů od Vašeo převzetí objednávky je u nás zdarma. Vy hradíte pouze poštovné za vrácení zboží. Při opakovaných výměnách platíte pouze cenu dopravy.
- Zboží můžete vyzkoušet, ale samozřejmě nesmí být opotřebované, jinak ho jako prodejce nemusíme přijmout zpět a výměna může být zamítnuta. Např. tvrzené sklo můžete přiložit k displeji a vyzkoušet tak pokrytí, ale není nutné z něj stáhnout fólii chránící lepící část, čímz se znehodnotí.
- Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží. Pokud dojde ke snížení hodnoty vraceného zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než jak je nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, neodbornou a nevhodnou manipulací, bude vrácená částka ponížena o částku, o kterou se hodnota zboží snížila. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení nebo odečet původní kupní ceny od nově vybraného zboží.
- Zboží nikdy neposílejte na dobírku! V takovém případě totiž nemůžeme zásilku přijmout.
- Možnost výměny zboží do 14 dnů se nevztahuje na firemní nákupy.
- Zboží vyrobené nebo upravené na zakázku není možné vrátit a vyměnit za jiné. Můžete ho však stále reklamovat na skryté vady.
- Akceptujeme i zaslání zboží k výměně prostřednictvím Balíkovny (na výdejní místo Antiques AR - Pavlovická 44/34, Pavlovičky, 779 00 Olomouc) a Zásilkovny (na výdejní místo Z-BOX - Pasteurova 905/10, 779 00 Olomouc, ID pobočky 20950), ale doba vyřízení pak může být delší. Z jiných poboček balíky nevyzvedáváme. K zásilce je nutné uvést naše kontakty.
Poškození během doručování
Zjistili jste, že dodané zboží je zjevně vlivem přepravy poškozené? Tuto událost jen nutné neprodleně nahlásit přímo u dopravce, který Vám zásilku dodal.
Postup pro uplatnění reklamace:
- Česká pošta – Zásilku reklamujte ideálně rovnou u kurýra nebo nejpozději následující den po dni doručení, na jakékoliv pobočce dopravce, kde s Vámi sepíší Zápis o škodě a uplatnění nároku náhrady škody
- Zásilkovna – neprodleně vyplňte on-line formulář nebo kontaktjte dopravce na e-mail reklamace@zasilkovna.cz. V případě viditelného poškození zásilky balíček ideálně vůbec nepřebírejte.
K uplatnění reklamace budete pravděpodobně potřebovat:
- Číslo Vaší zásilky
- Poškozený výrobek včetně balení zásilky nebo fotodokumentaci při on-line nahlášení
- Popis poškození, případně i okolností předání zásilky a zjištění poškození
Po uplatnění reklamace u dopravce prosíme postupujte podle jeho instrukcí. V případě potřeby se na nás neváhejte obrátit.
Přišlo mi jiné zboží, než bylo objednáno
Velmi se Vám omlouváme. Jde o vzácné situace, které se snažíme eliminovat. Pokud si myslíte, že je chyba skutečně na naší straně, pokračujte podle instrukcí níže. V případě, že je chyba na Vaší straně, postupujte podle instrukcí pro výměnu zboží.
Postup řešení
- Vyplňte a přiložte náš formulář pro výměnu zboží. Stáhnout si ho můžete v zde.
- Do formuláře uveďte poznámku, že došlo k chybě při expedici na naší straně.
- V ideálním případě si připravte i kopii faktury nebo dodacího listu.
- Jelikož jde o naši chybu, náklady na vrácení Vám rádi uhradíme.
- Zboží spolu s dokumenty zabalte a připravte k odeslání.
- Informujte nás o problému a vyžádejte si kód pro předplacený zpětný balík. Vše připravíme a zašleme Vám další instrukce.
- Adresa pro řešení reklamací, výměn a vrácení:
Jaroslav Živný - iMore.cz
Reklamační oddělení
Chválkovická 109/14
779 00 Olomouc
Česká republika
E-mail: info@imore.cz
Osobní předání zboží k výměně je obvykle možné v pracovní dny (po-pá) v čase 9:00-14:00. V takovém případě doporučujeme si domluvit schůzku předem, aby byl přítomný pracovník oprávněný zboží vyměnit a včas jsme mohli nachystat vše potřebné. - Váš požadavek vyřídíme bez zbytečného odkladu, ale nejpozději do 14 dnů od přijetí požadavku a zboží.
- Tyto situace řešíme obvykle obratem nebo během několika málo dnů.
Problém s doručováním
Ačkoliv s dopravci, jejichž služby Vám nabízíme úzce spolupracujeme a děláme maximum pro rychlé doručení, může se stát, že dojde ke zdržení, poškození nebo ztrátě zásilky.
V těchto případech se neváhejte obrátit na dopravní společnost nebo jeden z našich kontaktů, kde Vám bude sděleno více informací a nabídnuta pomoc.
Nejčastější problémy s doručováním a jejich řešení:
- Balík mi stále nedorazil: Pokud se stav doručení Vaší zásilky nemění a nedojde k doručení do obvyklých 3 pracovních dnů od odeslání, obraťte se ideálně přímo na dopravce, který Vám sdělí další postup řešení. Případně se můžete obrátit i přímo na nás.
- Nemám informace o odeslání: Svým zákazníkům odesíláme informace o odeslaných objednávkách obratem při jejich zkompletování a předání do přepravy, a to na e-mailovou adresu nebo SMS zprávou. Tato zpráva standardně obsahuje i sledovací kód, který jsme obdrželi od dopravní společnosti. Taktéž v případě zjištění problému s odesláním objednávky Vás obratem kontaktujeme. O své objednávce tak neztrácíte přehled. Pokud žádné informace nemáte, zkontrolujte složku se spam ve své e-mailové schránce. Problém může být i ve špatně zadaném kontaktu. Případně nám napište, my to prověříme.
- Zásilka byla poškozena při přepravě: V případě, že Vám zásilka dorazí poškozená, postupujte podle instrukcí zvolené dopravní společnosti. Pokud je to možné, doporučujeme takovou situaci ihned nahlásit kurýrovi při přebírání, který Vám s problémem pomůže. Pokud závadu zjistíte až doma, obraťte se obratem na dopravce.
- Co když nebudete při doručování na adrese: Žádný problém. Zásilky jsou obvykle ukládány na blízkou pobočku nebo výdejní místo. Většinou je možné požádat také o opakované doručení. Více informací získáte od dopravce.
- Placení dobírky kartou: Ve většině případů to není problém. Stále však doporučujeme mít předem připravenou hotovost. Pro bližší informace se obraťte na vybranou doručovací společnost, který Vám poskytne přesné informace o možnosti platby dobírek ve Vaší lokalitě.
- Špatné chování kurýra: Kurýři nejsou naši zaměstnanci. Ačkoliv jsme rádi za každou zpětnou vazbu, případné stížnosti na kurýry doporučujeme raději řešit přímo s dopravcem.
Vzorové formuláře
Pro pohodlnější řešení reklamací, vrácení nebo výměn zboží můžete využít naše formuláře, které si můžete zdarma stáhnout, vyplnit a následně třeba přiložit ke zboží, které nám posíláte zpět.
Formuláře ke stažení:
- Vzorový formulář pro výměnu zboží ve formátu .PDF
- Vzorový formulář pro vrácení zboží / odstoupení od kupní smlouvy ve formátu .PDF
- Vzorový formulář pro uplatnění reklamace ve formátu .PDF
PDF je souborový formát ukládání dokumentů nezávisle na softwaru i hardwaru, na kterém byly pořízeny. Díky tomu se libovolný dokument zobrazí na všech zařízeních stejně. Vyvinutý je firmou Adobe. Ideální, pokud si chcete dokument vytisknout a vyplnit ručně.
Chcete využít jiný formulář? Není to problém. Důležité je, aby dokument obsahoval stejné informace.
Pokud nemůžete formulář vytisknout, můžete dokument napsat ručně na zákaldě naší předlohy nebo jinou vhodnou formou obsahující všechny potřebné informace potřebné pro zpracování žádosti. Možné je i zaslání v elektronické podobě na zveřejněné kontakty pro komunikaci se zákazníky.