Loading...

Obchodní podmínky

Na této stránce najdete naše všeobecné obchodní podmínky. Tyto obchodní podmínky obsahují i část věnující se právům z vadného plnění, čímž zastupují reklamační řád. Součástí obchodních podmínek jsou odkazy ke stažení vzorových formulářů pro výměnu, vrácení i reklamaci zboží. Pro pohodlné řešení problémů se zbožím, navštivte našeho webového průvodce. Ochraně a zpracování osobních údajů se věnuje tato stránka.


Obchodní podmínky

1.  Úvodní ustanovení

1.1.  V internetovém obchodě iMore.cz, který je provozován na internetové adrese https://www.imore.cz/ (dále také „webová stránka“), a to prostřednictvím rozhraní webové stránky (dále také „webové rozhraní obchodu“) platí pro nákup tyto obchodní podmínky (dále jen „obchodní podmínky“). Ty upravují v souladu s ustanovením § 1751 odst. 1 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „občanský zákoník“) uzavírání smluv mezi námi jako obchodníkem a Vámi jako zákazníkem prostřednictvím tohoto internetového obchodu a naše i Vaše práva a povinnosti ze smluv vyplývající. Veškeré smluvní vztahy jsou uzavřeny v souladu s právním řádem České republiky. 

1.2.  V těchto obchodních podmínkách se vyskytují tyto zkratky a pojmy:

  • Prodejce / Prodávající / Provozovatel / My, čímž se rozumí prodávající uvedený v čl. 1.3 obchodních podmínek
  • Kupující / Vy, čímž se rozumí zákazník - tedy druhá smluvní strana odlišná od nás, kterým může být jeden z následujících subjektů:
    • Spotřebitel - člověk nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání
    • Nepodnikatel - osoba nejednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání
    • Podnikatel - člověk nebo právnická osoba jednající v rámci své podnikatelské činnosti nebo v rámci samostatného výkonu svého povolání
  • Uživatel - každá osoba, která navštíví internetové stránky obchodu https://www.imore.cz/.
  • Internetový obchod / E-shop - naše webové rozhraní nacházející se na internetové adrese http://www.imore.cz, ve kterém si můžete prohlédnout naši nabídku a také objednat zboží z naší nabídky
  • E-mail, neboli elektronická pošta, kterou je možné nás kontaktovat na e-mailové adrese uvedené v obchodních podmínkách a v kontaktních informacích na e-shopu
  • Telefon, pomocí kterého je možné nás kontaktovat na telefonním čísle uvedeném v obchodních podmínkách a v kontaktních informacích na e-shopu
  • Smlouvy, kterými se rozumí kupní smlouvy.
  • Webová stránka / Webové rozhraní / Portál, čímž se rozumí náš web na internetové adrese https://www.imore.cz/

1.3.  Tento internetový obchod provozuje podnikatel Jaroslav Živný (IČ: 88619842, DIČ: CZ9211085719 - plátce DPH v České republice) jako fyzická osoba zapsaná v živnostenském rejstříku a podnikající dle živnostenského zákona se sídlem iMore.cz, Chválkovická 109/14, 779 00 Olomouc - Chválkovice, Česká republika (dále také „prodávající"). Prodávající je registrován na Úřadě pro ochranu osobních údajů (registrace 00050269 / 001) jako zpracovatel osobních údajů, do kolektivního systému EKO-KOM (registrace ID EK-R00210021) pro plnění povinností plynoucími zákona 477/2001 Sb. Zákon o obalech, a kolektivního systému ASEKOL a.s. (registrace AK-071985) pro plnění povinností plynoucími ze zákona 542/2020 Sb. Zákon o výrobcích s ukončenou životností.

1.4.  Práva a povinnosti neupravená těmito obchodními podmínkami nebo smlouvou se řídí právními předpisy České republiky a to zejména zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, v souladu s právními předpisy Evropské unie, zejména směrnicí 2011/83/EU, o právech spotřebitelů a směrnicí 2000/31/ES, o elektronickém obchodu. V případě rozporu obchodních podmínek nebo smlouvy s právním předpisem, má přednost právní předpis za podmínky, nejedná-li se o záležitost, kterou lze ujednáním upravit jinak.

1.5.  Ustanovení obchodních podmínek jsou nedílnou součástí kupní smlouvy. Kupní smlouva a obchodní podmínky jsou vyhotoveny v českém jazyce. Kupní smlouvu lze uzavřít v českém jazyce. 

1.6.  Ustanovení odchylná od obchodních podmínek je možné sjednat v kupní smlouvě. Odchylná ujednání v kupní smlouvě mají přednost před ustanoveními obchodních podmínek.

1.7.  Pokud vztah založený kupní smlouvou obsahuje mezinárodní (zahraniční) prvek, pak strany sjednávají, že vztah se řídí českým právem. Volbou práva podle předchozí věty není kupující, který je spotřebitelem, zbaven ochrany, kterou mu poskytují ustanovení právního řádu, od nichž se nelze smluvně odchýlit, a jež by se v případě neexistence volby práva jinak použila dle ustanovení čl. 6 odst. 1 Nařízení Evropského parlamentu a Rady (ES) č. 593/2008 ze dne 17. června 2008 o právu rozhodném pro smluvní závazkové vztahy (Řím I).

1.8.  Kontaktní a adresní údaje prodávajícího pro komunikaci s uživateli a uplatnění práv kupujících jsou uvedeny v rámci webového rozhraní obchodu, zejména v sekci Kontaktní informace. Jde mimo jiné o kontakty a adresy zde uvedené: E-mail: info@imore.cz, datová schránka: vmtbzk3, telefon +420732355285, korespondenční adresa: viz. adresa sídla v čl. 1.3 obchodních podmínek.

1.9.  Znění obchodních podmínek může prodávající měnit či doplňovat. Tímto ustanovením nejsou dotčena práva a povinnosti vzniklá po dobu účinnosti předchozího znění obchodních podmínek.

2.  Uživatelský účet

2.1.  Uživatel má právo zřídit si registrací uživatelský účet.

2.2.  Na základě registrace provedené na webové stránce může uživatel přistupovat do svého uživatelského rozhraní. Ze svého uživatelského rozhraní může uživatel provádět objednávání zboží (dále také „uživatelský účet“). V případě, že to webové rozhraní obchodu umožňuje, může uživatel provádět objednávání zboží též bez registrace přímo z webového rozhraní obchodu.

2.3.  Při registraci na webové stránce a při objednávání zboží je uživatel povinen uvádět správně a pravdivě všechny údaje. Údaje uvedené v uživatelském účtu je uživatel při jakékoliv jejich změně povinen aktualizovat. Údaje uvedené v uživatelském účtu a při objednávání zboží jsou prodávajícím považovány za správné.

2.4.  Přístup k uživatelskému účtu je zabezpečen uživatelským jménem a heslem. Uživatel má povinnost zadat před vstupem do uživatelského účtu přístupové údaje.

2.5.  Uživatel nesmí poskytovat třetím osobám přístupové údaje ani jakýkoli jiný přístup do uživatelského účtu. Uživatel je povinen učinit všechna přiměřená opatření k jejich utajení. Uživatel v plném rozsahu odpovídá za neoprávněné užití těchto přístupových údajů nebo uživatelského účtu a za škodu takto způsobenou provozovateli nebo třetím osobám. V případě ztráty, odcizení nebo jiného narušení práva užití těchto hesel je uživatel povinen sdělit tuto skutečnost neprodleně provozovateli. Provozovatel v přiměřené lhůtě poskytne uživateli nové přístupové údaje. Uživatel může využít také průvodce obnovením hesla přímo na webovém portálu kliknutím na „Zapomenuté heslo“.

2.6.  Prodávající může zrušit uživatelský účet, a to zejména v případě, kdy uživatel svůj uživatelský účet déle než 24 měsíců nevyužívá, či v případě, kdy kupující poruší své povinnosti z kupní smlouvy (včetně obchodních podmínek).

2.7.  Uživatel bere na vědomí, že uživatelský účet nemusí být dostupný nepřetržitě, a to zejména s ohledem na nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení prodávajícího, popř. nutnou údržbu hardwarového a softwarového vybavení třetích osob.

2.8.  Registrace na webových stránkách je nezávazná́ a není́ ani podmínkou pro objednání zboží či služeb jejich prostřednictvím.

2.9.  V případě registrace uživatele jsou naplněny podmínky ustanovení § 1752 odst. 1 Občanského zákoníku a provozovatel je oprávněn jednostranně měnit tyto Obchodní podmínky; změnu oznámí uživateli prostřednictví e-shopu a/nebo e-mailovou zprávou na e-mailovou adresu uživatele zadanou do databáze e-shopu. Uživatel má právo změny Obchodních podmínek odmítnout ve lhůtě 14 dní od prvního přihlášení se do Uživatelského účtu po oznámení změny Obchodních podmínek (je-li doručování prostřednictvím e-shopu) nebo od doručení dané e-mailové zprávy do e-mailové schránky uživatele (je-li doručováno e-mailovou zprávou) a závazek z tohoto důvodu vypovědět ve výpovědní době 14 dní, o které smluvní strany shodně konstatují, že je dostatečná k obstarání obdobných plnění od jiného dodavatele.

3. Uzavření kupní smlouvy

3.1.  Veškerá prezentace zboží umístěná ve webovém rozhraní obchodu je informativního charakteru a prodávající není povinen uzavřít kupní smlouvu ohledně tohoto zboží. Ustanovení § 1732 odst. 2 občanského zákoníku se nepoužije.

3.2.  Webové rozhraní obchodu obsahuje informace o zboží, a to včetně uvedení cen jednotlivého zboží a nákladů za navrácení zboží, jestliže toto zboží ze své podstaty nemůže být navráceno obvyklou poštovní cestou. Ceny zboží jsou uvedeny včetně daně z přidané hodnoty a všech souvisejících poplatků.  Ceny zboží zůstávají v platnosti po dobu, kdy jsou zobrazovány ve webovém rozhraní obchodu. Ceny zboží nejsou přizpůsobovány osobě kupujícího na základě automatizovaného rozhodování. Tímto ustanovením není omezena možnost prodávajícího uzavřít kupní smlouvu za individuálně sjednaných podmínek.

3.3.  Webové rozhraní obchodu obsahuje také informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží, a o způsobu a odhadovaném času dodání zboží. Informace o nákladech spojených s balením a dodáním zboží uvedené ve webovém rozhraní obchodu platí pouze v případech, kdy je zboží doručováno v rámci území České republiky nebo Slovenské republiky. V případě, kdy prodávající nabízí dopravu zboží zdarma, je předpokladem vzniku práva na bezplatnou dopravu zboží na straně kupujícího zaplacení minimální celkové kupní ceny dopravovaného zboží ve výši stanovené ve webovém rozhraní obchodu. V případě, kdy dojde k částečnému odstoupení od kupní smlouvy kupujícím a celková kupní cena zboží, u kterého nedošlo k odstoupení od smlouvy kupujícím, nedosahuje minimální výše, jež je potřebná pro vznik práva na dopravu zboží zdarma podle předchozí věty, právo kupujícího na dopravu zboží zdarma zaniká a kupující je povinen dopravu zboží prodávajícímu uhradit.

3.4. Pro objednání zboží uživatel vloží objednávané zboží do nákupního košíku e-shopu kliknutím na tlačítko „Vložit do košíku“, „Koupit“, na grafickou ikonu košíku nebo na tlačítko s obdobným významem. Následně vyplní objednávkový formulář, který obsahuje zejména informace o:

  • objednávaném zboží (objednávané zboží „vloží“ kupující do elektronického nákupního košíku webového rozhraní obchodu),
  • způsobu úhrady kupní ceny zboží, údaje o požadovaném způsobu doručení objednávaného zboží a
  • informace o nákladech spojených s dodáním zboží (dále společně jen jako „objednávka“).

Uživatel se zavazuje do příslušných textových polí v uživatelském účtu či v objednávce vyplnit pravdivé a úplné údaje, zejména pravdivě svou e-mailovou adresu, telefonní číslo, identifikační údaje a případně dodací adresu. Uživatel bere na vědomí, že provozovatel bude jím zadané údaje důvodně považovat za správné a úplné a není oprávněn zadané údaje kontrolovat. Uživatel kupuje od provozovatele zboží, které si uživatel zvolil v uživatelském prostředí e-shopu vložením do nákupního košíku, a to v množství, které si uživatel zvolil a/nebo nastavil u daného zboží v uživatelském prostředí e-shopu, a uživatel se zavazuje zaplatit provozovateli za dané zboží cenu, která je uvedena u takového zboží v uživatelském prostředí e-shopu.

3.5.  Před zasláním objednávky prodávajícímu je kupujícímu umožněno zkontrolovat a měnit vstupní údaje, které do objednávky kupující vložil, a to i s ohledem na možnost kupujícího zjišťovat a opravovat chyby vzniklé při zadávání dat do objednávky. Objednávku odešle kupující prodávajícímu kliknutím na tlačítko „Objednávka zavazující k platbě“ nebo na tlačítko s obdobným významem.

3.6.  Prodávající neprodleně po obdržení objednávky toto obdržení kupujícímu potvrdí elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího uvedenou v uživatelském účtu či v objednávce (dále také „elektronická adresa kupujícího“). Součástí této potvrzovací zprávy je:

  • potvrzení o uzavření smlouvy a její obsah;
  • obchodní podmínky, jejichž obsahem jsou i povinně poskytované informace

3.7.  V případě neúplnosti nebo nesprávnosti objednávky Vás vyzveme k jejímu doplnění nebo Vás upozorníme na nemožnost uzavření kupní smlouvy.

3.8.  Prodávající je vždy oprávněn v závislosti na charakteru objednávky (množství zboží, výše kupní ceny, předpokládané náklady na dopravu) požádat kupujícího o dodatečné potvrzení objednávky (například písemně či telefonicky).

3.9.  Smluvní vztah mezi prodávajícím a kupujícím vzniká doručením přijetí objednávky (akceptací), jež je prodávajícím zasláno kupujícímu elektronickou poštou, a to na adresu elektronické pošty kupujícího.

3.10.  Kupující souhlasí s použitím komunikačních prostředků na dálku při uzavírání kupní smlouvy. Náklady vzniklé kupujícímu při použití komunikačních prostředků na dálku v souvislosti s uzavřením kupní smlouvy (náklady na internetové připojení, náklady na telefonní hovory) si hradí kupující sám, přičemž tyto náklady se neliší od základní sazby.

3.11.  Objednávku lze kupujícím stornovat před jejím odesláním (do doby než je kupujícímu odeslán email o expedici) zejména odesláním zprávy na email info@imore.cz, kontaktováním na online chatu nebo telefonicky.

3.12.  Provozovatel uzavírá smlouvy, jejich předmětem je poskytování služeb, a smlouvy, podle nichž je autorsky chráněný digitální obsah dodáván na CD/DVD, event. jiném nosiči.

3.13.  Uživatel má právo zvolit z možností zobrazených uživateli v uživatelském prostředí e-shopu způsob zaplacení kupní ceny za zboží a případně další peněžitá plnění provozovateli.

3.14.  Pokud některý ze způsobů platby obsahuje informaci o nákladech na provedení takové platby, je uživatel povinen nést náklady na provedení takové platby, které jsou uvedeny u dané platby v uživatelském prostředí e-shopu.

4.  Uzavřené smlouvy a jejich obsah

4.1.  Uzavřené smlouvy není možné jednostranně měnit či rušit; činit tak lze pouze na základě vzájemné dohody, případně pokud tak stanoví právní předpis nebo obchodní podmínky.

4.2.  Na základě uzavřené kupní smlouvy jsme povinni dodat Vám ujednaným způsobem objednané hmotné zboží a poskytnout případné ujednané služby a vy jste povinni si zboží převzít a zaplatit nám celkovou cenu, která je tvořena cenou objednaného zboží, cenou platby, cenou dodání zboží a cenou případných dalších objednaných služeb.

4.3.  Pokud Vám na základě smlouvy dodáváme zboží, které je chráněno právy duševního vlastnictví (zejména autorská díla, ochranné známky, průmyslové vzory, patenty a užitné vzory), není součástí smlouvy licence opravňující vykonávat práva duševního vlastnictví. Zboží chráněné autorským právem nesmíte jako fyzická osoba užívat jinak než pro osobní potřebu a jako právnická jinak než pro svou vlastní vnitřní potřebu, zejména nejste oprávněni zboží rozmnožovat, dále prodávat, pronajímat nebo jinak zpřístupňovat třetím osobám.

4.4.  Slevové kupony, dárkové poukazy a jiné marketingové akce je možné uplatnit za ujednaných podmínek nebo za podmínek uvedených na kuponu nebo poukazu. Pro slevové či jiné marketingové akce platí, že pokud není stanoveno jinak, nelze jednotlivé poskytované slevy a jiné výhody kombinovat.

4.5.  Pokud Vám byly v rámci smlouvy poskytnuty dárky či jiné bonusy, dochází k tomu na základě darovací smlouvy, proto za jejich vady neodpovídáme. Existence darovací smlouvy je závislá na existenci smlouvy hlavní a darovací smlouva je uzavírána s rozvazovací podmínkou zrušení darovací smlouvy v případě zániku smlouvy hlavní.

4.6.  Nebezpečí ztráty, poškození a/nebo zničení zboží, které je předmětem kupní smlouvy přechází na zákazníka, který je spotřebitelem, momentem převzetí daného zboží zákazníkem nebo jim pověřenou osobou.

4.7.  Nebezpečí ztráty, poškození a/nebo zničení zboží, které je předmětem smlouvy, přechází na zákazníka, který není spotřebitelem, momentem převzetí daného zboží zákazníkem nebo jim pověřenou osobou.

5.  Cena zboží a platební podmínky

5.1.  Cenu zboží, služeb a případné náklady spojené s dodáním zboží dle kupní smlouvy může kupující uhradit prodávajícímu následujícími způsoby:

  • bezhotovostně převodem na účet prodávajícího 2201482121/2010, vedený u společnosti Fio banka, a.s. (dále také „účet prodávajícího“);
  • bezhotovostně prostřednictvím platební brány Comgate, která nabízí možnost zaplatit;
    • bezhotovostně platební kartou on-line (VISA, VISA Electron, Mastercard, Google Pay, Apple Pay);
    • bezhotovostně pomocí platebních tlačítek bank (e-platby = komfortnější bankovní převod přes internetové bankovnictví);
    • službou odložené platby (Twisto Pay, Platímpak, Skip Pay a další podle aktuální nabídky);
  • v hotovosti v provozovně prodávajícího;
  • v hotovosti na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce;
  • platební kartou na dobírku v místě určeném kupujícím v objednávce, umožňuje-li to dopravce;
  • v hotovosti při osobním odběru ve výdejně zásilek;
  • platební kartou při osobním odběru ve výdejně zásilek, pokud to dané výdejní místo umožňuje;
  • prostřednictvím úvěru poskytnutého třetí osobou.

5.2.  Společně s kupní cenou je kupující povinen zaplatit prodávajícímu také náklady spojené s balením a dodáním zboží, a to ve výši uvedené u dané objednávky v uživatelském prostředí e-shopu popř. ve výši na které se smluvní strany individuálně dohodli. Není-li uvedeno výslovně jinak, rozumí se dále kupní cenou i náklady spojené s dodáním zboží.

5.3.  Prodávající nepožaduje od kupujícího zálohu či jinou obdobnou platbu. Tímto není dotčeno ustanovení čl. 5.6 obchodních podmínek ohledně povinnosti uhradit kupní cenu zboží předem.

5.4.  V případě platby v hotovosti, na dobírku či ve výdejně zásilek je kupní cena splatná při převzetí zboží. V případě bezhotovostní platby je kupní cena splatná do 10 dnů od uzavření kupní smlouvy.

5.5.  V případě bezhotovostní platby je kupující povinen uhrazovat kupní cenu zboží společně s uvedením variabilního symbolu platby. V případě bezhotovostní platby je závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího.

5.6.  V případě platby prostřednictvím platebního brány je kupní cena splatná do 3 dnů od uzavření kupní smlouvy. Závazek kupujícího uhradit kupní cenu splněn okamžikem připsání příslušné částky na účet prodávajícího u provozovatele platební brány.

5.6.  Prodávající je oprávněn, zejména v případě, že ze strany kupujícího nedojde k dodatečnému potvrzení objednávky (čl. 3.8), požadovat uhrazení celé kupní ceny ještě před odesláním zboží kupujícímu. Ustanovení § 2119 odst. 1 občanského zákoníku se nepoužije.

5.7.  Případné slevy z ceny zboží poskytnuté prodávajícím kupujícímu nelze vzájemně kombinovat.

5.8.  Je-li to v obchodním styku obvyklé nebo je-li tak stanoveno obecně závaznými právními předpisy, vystaví prodávající ohledně plateb prováděných na základě kupní smlouvy kupujícímu daňový doklad – fakturu. Prodávající je plátcem daně z přidané hodnoty. Daňový doklad – fakturu vystaví prodávající kupujícímu po uhrazení ceny zboží a zašle jej v elektronické podobě na elektronickou adresu kupujícího. V případě platby dobírkou může být doklad vystaven v den odeslání zboží / předání zboží přepravci.

5.9.  Ceny poskytovaného zboží, poskytovaných služeb a licenčního obsahu jsou na webu uváděny včetně i bez DPH, včetně veškerých poplatků stanovených zákonem, nicméně náklady na dodání zboží nebo služby se liší podle zvolené metody a poskytovatele dopravy a způsobu úhrady. Součástí dohodnuté ceny nejsou žádné platby, poplatky nebo jiné odměny, které musí uživatel vynaložit na služby poskytnuté třetími stranami v souvislosti se zaplacením dohodnuté ceny; takové náklady hradí výlučně uživatel.

5.10.  V případě licenčních smluv uzavíraných na dobu neurčitou je cena licence sjednána za celou dobu poskytování licence, není-li uvedeno jinak.

5.11.  Kupující bere na vědomí, že mohou nastat případy, kdy nedojde k uzavření smlouvy mezi prodávajícím a kupujícím, a to zejména v případě, kdy kupující objedná zboží za cenu zveřejněnou omylem v důsledku chyby interního informačního systému prodávajícího. Prodávající v takovém případě kupujícího bezodkladně o takové skutečnosti informuje a může objednávku zrušit.

6.  Přeprava a dodání zboží

6.1.  Způsob doručení zboží určuje prodávající, není-li v kupní smlouvě stanoveno jinak. V případě, že je způsob dopravy smluven na základě požadavku kupujícího, nese kupující riziko a případné dodatečné náklady spojené s tímto způsobem dopravy. Standardní způsoby dodání, které může kupující využít a jejich ceny jsou zveřejněny na odpovídající stránce webového rozhraní e-shopu.

6.2.  Je-li prodávající podle kupní smlouvy povinen dodat zboží na místo určené kupujícím v objednávce, je kupující povinen převzít zboží při dodání.

6.3.  Pokud kupující zboží bezdůvodně nepřevezme, vznikne nám právo od smlouvy odstoupit a právo na zaplacení nákladů spojených s dodáním zboží, pokud nebyly tyto náklady uhrazeny před dodáním zboží.

6.4.  V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.5.  Při převzetí zboží od přepravce je kupující povinen zkontrolovat neporušenost obalů zboží a v případě jakýchkoliv závad toto neprodleně oznámit přepravci. V případě shledání porušení obalu svědčícího o neoprávněném vniknutí do zásilky nemusí kupující zásilku od přepravce převzít. Tímto nejsou dotčena práva kupujícího z odpovědnosti za vady zboží a další práva kupujícího vyplývající z obecně závazných právních předpisů.

6.6.  Další práva a povinnosti stran při přepravě zboží mohou upravit zvláštní dodací podmínky prodávajícího, jsou-li prodávajícím vydány.

6.7.  Zboží dodáváme do těchto států: Česká republika, Slovenská republika.

6.8.  O odeslání zboží je zákazník informován ze strany prodávajícího e-mailem nebo formou SMS zprávy. Další informace o průběhu doručování jsou zákazníkovi sdělovány dopravcem s využitím kontaktních informací, které zadal.

6.9.  Zboží je baleno způsobem vhodným pro jeho uchování a ochranu během doručování.

6.10.  Některé zásilky mohou být rozděleny do více balíků. Poštovné v takovém případě zůstává beze změny.

6.11.  Pokud nebude objednávající zastižen při pokusu o doručení, bude přepravcem informován o neúspěšném pokusu a dalších možnostech doručování nebo vyzvednutí zboží.

6.12.  V případě, že je z důvodů na straně kupujícího nutno zboží doručovat opakovaně nebo jiným způsobem, než bylo uvedeno v objednávce, je kupující povinen uhradit náklady spojené s opakovaným doručováním zboží, resp. náklady spojené s jiným způsobem doručení.

6.13.  Vlastníkem zboží, které vám dodáme, se jako podnikatel stanete uzavřením smlouvy a jako spotřebitel či nepodnikatel převzetím zboží, ne však dříve, než úplně zaplatíte celkovou cenu.

6.14.  Ujednaná doba pro dodání zboží běží od uzavření smlouvy. Pokud má být celková cena uhrazena před dodáním zboží, běží doba pro dodání zboží až od uhrazení celkové ceny. Zboží bude v této době dodáno na místo určení. Pokud nejste spotřebitelem a zboží má být do místa určení dodáno pomocí přepravce, bude zboží v této době předáno přepravci. Prodejce nebere zodpovědnost za případné zdržení a komplikace vzniklé na straně přepravce a tyto situace je nutné řešit informováním přepravce a požadováním nápravy situace.

6.15.  Kupující bere na vědomí, že v případě firemních dovolených, provozních a technických komplikací a situací, které prodejce nemůže ovlivnit, může dojít k omezení expedice a tedy k prodloužení standardních dodacích lhůt. V takových případech o tomto prodejce neprodleně zákazníka informuje formou oznámení na internetových stránkách e-shopu popř. e-mailem.

6.16.  Pokud jste podnikatelem a zboží má být dodáno pomocí přepravce, přechází na Vás nebezpečí škody na zboží předáním zboží přepravci. Pokud dojde ke škodě na zboží po přechodu nebezpečí škody, neodpovídáme za ni a škoda na zboží nemá vliv na Vaši povinnost uhradit celkovou cenu a povinnost zboží převzít. V případě, že Vám zboží bude dodáno poškozené, jste povinni neprodleně reklamovat poškození zboží u přepravce.

6.17.  V případě, že předmětem smlouvy bude dodání digitálního obsahu, který nebude dodán na hmotném nosiči, dává Spotřebitel výslovný souhlas s tím, aby tento obsah byl dodán před uplynutím zákonné lhůty pro odstoupení od smlouvy.

6.18.  Způsob zabalení zboží určuje výhradně Provozovatel; ustanovení § 2097 občanského zákoníku se tímto vylučuje. 

6.19.  Provozovatel se zavazuje odeslat kupujícímu zboží bezodkladně, nejpozději však do 30 dní ode dne uzavření kupní smlouvy. Provozovatel zpravidla odesílá zboží tak, aby mohlo být zboží doručeno kupujícímu do tří pracovních dnů. Veškeré lhůty pro dodání zboží uvedené v uživatelském rozhraní e-shopu jsou pouze orientační. Pokud provozovatel nesplnil svůj závazek dodat zboží v zákonné lhůtě 30 dnů, kupující je oprávněn odstoupit od smlouvy.

7.  Odstoupení od kupní smlouvy

7.1.  Právo odstoupit od smlouvy je možné využít za podmínek, které jsou stanoveny v obchodních podmínkách, nebo pokud tak stanoví právní předpisy. 

7.2.  Kupující bere na vědomí, že dle ustanovení § 1837 občanského zákoníku nelze mimo jiné odstoupit od kupní smlouvy:

  • o dodávce zboží vyrobeného podle požadavků kupujícího nebo přizpůsobeného jeho osobním potřebám;
  • o dodávce zboží, které podléhá rychlé zkáze, nebo zboží s krátkou dobou spotřeby, jakož i zboží, které bylo po dodání vzhledem ke své povaze nenávratně smíseno s jiným zbožím;
  • o poskytování služeb, jestliže byly splněny s jeho předchozím výslovným souhlasem před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy;
  • o dodávce zboží nebo služby, jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávisle na vůli podnikatele a k němuž může dojít během lhůty pro odstoupení od smlouvy;
  • o dodání alkoholických nápojů, jež mohou být dodány až po uplynutí třiceti dnů a jejichž cena závisí na výchylkách finančního trhu nezávislých na vůli podnikatele;
  • o opravě nebo údržbě provedené v místě určeném spotřebitelem na jeho žádost; to však neplatí v případě následného provedení jiných než vyžádaných oprav či dodání jiných než vyžádaných náhradních dílů;
  • o dodávce novin, periodik nebo časopisů;
  • o ubytování, dopravě, stravování nebo využití volného času, pokud podnikatel tato plnění poskytuje v určeném termínu;
  • uzavírané na základě veřejné dražby podle zákona upravujícího veřejné dražby;
  • o dodání digitálního obsahu, pokud nebyl dodán na hmotném nosiči a byl dodán s předchozím výslovným souhlasem spotřebitele před uplynutím lhůty pro odstoupení od smlouvy a podnikatel před uzavřením smlouvy sdělil spotřebiteli, že v takovém případě nemá právo na odstoupení od smlouvy;
  • o dodávce zboží v zapečetěném obalu, které z důvodu ochrany zdraví nebo z hygienických důvodů není vhodné vrátit poté, co jej kupující porušil;
  • o dodávce zvukové nebo obrazové nahrávky nebo počítačového programu v zapečetěném obalu, pokud jej kupující porušil, a
  • dalších, pokud tak stanoví právní předpis.

7.3.  Nejedná-li se o případ uvedený v čl. 7.2 obchodních podmínek či o jiný případ, kdy nelze od kupní smlouvy odstoupit, má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 a odst. 2 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, a to do čtrnácti (14) dnů ode dne, kdy kupující nebo jím určená třetí osoba odlišná od dopravce převezeme zboží, nebo:

  • poslední kus zboží, objedná-li kupující v rámci jedné objednávky více kusů zboží, které jsou dodávány samostatně,
  • poslední položku nebo část dodávky zboží sestávajícího z několika položek nebo částí, nebo
  • první dodávku zboží, je-li ve smlouvě ujednána pravidelná dodávka zboží po ujednanou dobu.

7.4. Odstoupení od kupní smlouvy musí být prodávajícímu odesláno ve lhůtě uvedené v čl. 7.3 obchodních podmínek. Pro odstoupení od kupní smlouvy může kupující využit vzorový formulář poskytovaný prodávajícím, jenž tvoří přílohu obchodních podmínek a je dostupný na webových stránkách obchodu. Odstoupení od kupní smlouvy může kupující mimo jiné:

  • zaslat dopisem nebo osobně doručit na adresu sídla nebo provozovny prodávajícího, v níž je přijetí odstoupení od kupní smlouvy možné;
  • zaslat na adresu elektronické pošty prodávajícího;
  • zaslat do datové schránky prodávajícího.

7.5.  V případě odstoupení od kupní smlouvy se kupní smlouva od počátku ruší. Zboží kupující zašle nebo předá prodávajícímu zpět bez zbytečného odkladu, nejpozději do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od smlouvy, ledaže mu prodávající nabídl, že si zboží sám vyzvedne. Lhůta podle předchozí věty je zachována, pokud kupující odešle zboží před jejím uplynutím. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, nese kupující náklady spojené s navrácením zboží prodávajícímu, a to i v tom případě, kdy zboží nemůže být vráceno pro svou povahu obvyklou poštovní cestou. Zboží vracejte nepoškozené, neznečištěné, neopotřebené a nejevící známky užívání, včetně veškerého příslušenství a dokumentace, pokud možno v původním obalu. Zároveň jste povinni vrátit nám i veškeré dárky a bonusy, které jste obdrželi.

7.6.  Kupující stvrzuje, že zboží v případě využití svého práva na odstoupení od kupní smlouvy nezašle zpět na dobírku. V případě zaslání zboží zpět na dobírku si prodávající vyhrazuje právo zásilku odmítnout.

7.7.  V případě odstoupení od kupní smlouvy dle čl. 7.3 obchodních podmínek vrátí prodávající peněžní prostředky přijaté od kupujícího do čtrnácti (14) dnů od odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, a to stejným způsobem, jakým je prodávající od kupujícího přijal. Prodávající je taktéž oprávněn vrátit plnění poskytnuté kupujícím již při vrácení zboží kupujícím či jiným způsobem, pokud s tím kupující bude souhlasit a nevzniknou tím kupujícímu další náklady. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající není povinen vrátit přijaté peněžní prostředky kupujícímu dříve, než prodávající obdrží zboží, nebo než mu kupující prokáže, že zboží odeslal zpět, podle toho, co nastane dříve.

7.8.  Spotřebitel odpovídá prodávajícímu za snížení hodnoty zboží. Pokud dojde ke snížení hodnoty vraceného zboží v důsledku nakládání s ním jinak, než jak je nutné k obeznámení se s jeho povahou, vlastnostmi a funkčností, neodbornou a nevhodnou manipulací, bude vrácená částka ponížena o částku, o kterou se hodnota zboží snížila. Nárok na úhradu škody vzniklé na zboží je prodávající oprávněn jednostranně započíst proti nároku kupujícího na vrácení kupní ceny.

7.9.  Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy ohledně zboží, které vrátí prodávajícímu poškozené a/nebo opotřebované, zejména pokud jsou odstraněna originální označení zboží (tj. cedulky, nálepky apod.), je spotřebitel povinen provozovateli nahradit náklady na uvedení zboží do původního stavu.

7.10.  Spotřebitel má povinnosti uhradit poměrnou část ceny v případě odstoupení od smlouvy, jejímž předmětem je poskytování služeb a jejichž plnění již začalo.

7.11.  Odstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy, je povinen sdělit písemně číslo svého bankovního účtu pro vrácení kupní ceny za zboží, která může být ponížena, jsou-li pro to naplněny zákonné důvody.

7.12.  V případech, kdy má kupující v souladu s ustanovením § 1829 odst. 1 občanského zákoníku právo od kupní smlouvy odstoupit, je prodávající také oprávněn kdykoliv od kupní smlouvy odstoupit, a to z jakéhokoliv důvodu nebo bez uvedení důvodu až do doby převzetí zboží kupujícím. V takovém případě vrátí prodávající kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu, a to bezhotovostně na účet určený kupujícím.

Jako prodejce máme právo odstoupit od uzavřené smlouvy kdykoli od dne uzavření smlouvy do okamžiku, kdy od nás převezmete zboží, například z důvodů:

  • vyčerpání zásob objednaného zboží;
  • nepřevzetí zboží při jeho dodání;
  • zneužití objednávkového systému našeho internetového obchodu;
  • uvedení chybných nebo zavádějících údajů při objednávání zboží;
  • objednání zboží za cenu výrazně nižší než cenu obvyklou, pokud bylo zboží za tuto cenu nabízeno v důsledku omylu či chyby našeho internetového obchodu;
  • dalších důvodů hodných zvláštního zřetele.

7.13.  Je-li společně se zbožím poskytnut kupujícímu dárek, je darovací smlouva mezi prodávajícím a kupujícím uzavřena s rozvazovací podmínkou, že dojde-li k odstoupení od kupní smlouvy kupujícím, pozbývá darovací smlouva ohledně takového dárku účinnosti a kupující je povinen spolu se zbožím prodávajícímu vrátit i poskytnutý dárek.

7.14.  V případě, že kupující je podnikatel, uplatní se ustanovení § 436 a násl. zákona č. 513/1991 Sb., obchodní zákoník, ve znění pozdějších předpisů. Prodávající uvádí, že kupujícímu může být nabídnuta dohoda o ukončení kupní smlouvy v závislosti na stavu vráceného zboží, ušlé záruce a aktuální ceně vráceného zboží. Stav zboží je zhodnocen prodávajícím. V případě nedohodnutí podmínek akceptovatelných pro obě strany bude zboží vráceno na náklady prodávajícího zpět. Prodávající je oprávněn účtovat kupujícímu případné další vzniklé náklady.

7.15.  Pro vystavení dobropisu (opravný daňový doklad) může být po kupujícím vyžadován občanský průkaz za účelem ochrany vlastnických práv kupujícího. Předložením občanského průkazu kupující souhlasí se zpracováním osobních údajů dle prodávajícím zveřejněných zásad zpracování osobních údajů (osobních údajů ve smyslu § 4 písm. a) zákona 101/2000 Sb., o ochraně osobních údajů).

7.16.  Kontaktní a adresní údaje, které můžete využít při realizaci svého práva na odstoupení od kupní smlouvy najdete mimo tyto obchodní podmínky také v rámci webového rozhraní obchodu.

8.  Práva z vadného plnění pro spotřebitele a nepodnikatele

8.1.  Práva a povinnosti smluvních stran ohledně práv z vadného plnění se řídí příslušnými obecně závaznými právními předpisy (zejména ustanoveními § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a § 2161 až 2174b občanského zákoníku a zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů). Tato část obchodních podmínek se na Vás vztahuje pouze v případě, že jste spotřebitelem nebo nepodnikatelem, a upravuje naši odpovědnost za vady zboží.

8.2.  Je-li předmětem koupě hmotná movitá věc, která je propojena s digitálním obsahem nebo službou digitálního obsahu takovým způsobem, že by bez nich nemohla plnit své funkce (dále také „věc s digitálními vlastnostmi“), použijí se ustanovení ohledně odpovědnosti za vady prodávajícího také na poskytování digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, i když je poskytuje třetí osoba. To neplatí, je-li z obsahu kupní smlouvy i z povahy věci zjevné, že jsou poskytovány samostatně.

8.3.  Prodávající odpovídá kupujícímu, že věc při převzetí nemá vady. Zejména prodávající odpovídá kupujícímu, že věc:

  • odpovídá ujednanému popisu, druhu a množství, jakož i jakosti, funkčnosti, kompatibilitě, interoperabilitě a jiným ujednaným vlastnostem,
  • je vhodná k účelu, pro který ji kupující požaduje a s nímž prodávající souhlasil, a
  • je dodána s ujednaným příslušenstvím a pokyny k použití, včetně návodu k montáži nebo instalaci.

8.4.  Prodávající odpovídá kupujícímu, že vedle ujednaných vlastností:

  • je věc vhodná k účelu, k němuž se věc tohoto druhu obvykle používá, i s ohledem na práva třetích osob, právní předpisy, technické normy nebo kodexy chování daného odvětví, není-li technických norem,
  • věc množstvím, jakostí a dalšími vlastnostmi, včetně životnosti, funkčnosti, kompatibility a bezpečnosti, odpovídá obvyklým vlastnostem věcí téhož druhu, které může kupující rozumně očekávat, i s ohledem na veřejná prohlášení učiněná prodávajícím nebo jinou osobou v témže smluvním řetězci, zejména reklamou nebo označením, ledaže prodávající prokáže, že si ho nebyl vědom nebo že bylo v době uzavření kupní smlouvy upraveno alespoň srovnatelným způsobem, jakým bylo učiněno, anebo že na rozhodnutí o koupi nemohlo mít vliv,
  • je věc dodána s příslušenstvím, včetně obalu, návodu k montáži a jiných pokynů k použití, které může kupující rozumně očekávat, a
  • věc odpovídá jakostí nebo provedením vzorku nebo předloze, které prodávající kupujícímu poskytl před uzavřením kupní smlouvy.

8.5.  Ustanovení čl. 8.4 obchodních podmínek se nepoužije v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že se některá vlastnost věci liší a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.

8.6.  Prodávající odpovídá kupujícímu také za vadu způsobenou nesprávnou montáží nebo instalací, která byla podle kupní smlouvy provedena prodávajícím nebo na jeho odpovědnost. To platí i v případě, že byla montáž nebo instalace provedena kupujícím a vada nastala v důsledku nedostatku v návodu, který k ní poskytl prodávající nebo poskytovatel digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu, jde-li o věc s digitálními vlastnostmi.

8.7.  Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Věc je vadná, nemá-li sjednané vlastnosti. Za vadu se považuje i plnění jiné věci a vady v dokladech nutných pro užívání věci. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.

8.8.  Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi, prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány ujednané aktualizace digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu. Vedle ujednaných aktualizací prodávající zabezpečí, že budou kupujícímu poskytovány aktualizace, které jsou nezbytné, aby si věc po převzetí uchovala vlastnosti podle čl. 8.3 a čl. 8.4 obchodních podmínek, a že bude na jejich dostupnost upozorněn

  • po dobu dvou let, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, a je-li ujednáno poskytování po dobu delší dvou let, po celou tuto dobu;
  • po dobu, po kterou to kupující může rozumně očekávat, mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytnuty jednorázově; to se posoudí podle druhu a účelu věci, povahy digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a s přihlédnutím k okolnostem při uzavření kupní smlouvy a povaze závazku.

8.9.  Ustanovení čl. 8.8 obchodních podmínek neplatí v případě, že prodávající kupujícího před uzavřením kupní smlouvy zvlášť upozornil, že aktualizace poskytovány nebudou a kupující s tím při uzavírání kupní smlouvy výslovně souhlasil.

8.10.  Neprovedl-li kupující aktualizaci v přiměřené době, nemá práva z vady, která vznikla pouze v důsledku neprovedené aktualizace. To neplatí v případě, že kupující nebyl upozorněn na aktualizaci nebo na důsledky jejího neprovedení anebo aktualizaci neprovedl či ji provedl nesprávně v důsledku nedostatku v návodu. Mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu a projeví-li se nebo vyskytne-li se vada v době podle čl. 8.8. obchodních podmínek, má se za to, že jsou digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány vadně.

8.11.  Kupující může vytknout vadu, která se na věci projeví v době dvou let od převzetí. Je-li předmětem koupě věc s digitálními vlastnostmi a mají-li být podle kupní smlouvy digitální obsah nebo služba digitálního obsahu poskytovány soustavně po určitou dobu, může kupující vytknout vadu, která se na nich vyskytne nebo projeví v době dvou let od převzetí. Má-li být plněno po dobu delší dvou let, má kupující právo z vady, která se vyskytne nebo projeví v této době. Vytkl-li kupující prodávajícímu vadu oprávněně, doba pro vytčení vady věci neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat.

8.12.  Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího. Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.

8.13.  Obsahuje-li zboží vady, má spotřebitel právo požadovat dodání nového zboží bez vad, pokud to není vzhledem k povaze vady nepřiměřené, avšak pokud se vada týká pouze součásti zboží, může spotřebitel požadovat jen výměnu dané součásti; není-li to možné, má právo odstoupit od kupní smlouvy.

8.14.  Právo na dodání nového zboží nebo výměnu součásti má spotřebitel i v případě odstranitelné vady, pokud nemůže dané zboží řádně užívat pro opakovaný výskyt vady (třetí reklamace stejné vady) po opravě nebo pro větší počet vad (alespoň 3 různé vady současně). V takovém případě má spotřebitel právo od kupní smlouvy odstoupit.

8.15.  Neodstoupí-li spotřebitel od kupní smlouvy nebo neuplatní-li právo na dodání nového zboží bez vad ani na výměnu jeho součásti nebo na opravu zboží, může požadovat přiměřenou slevu. Spotřebitel má právo na přiměřenou slevu i v případě, že mu provozovatel nemůže dodat nové zboží bez vad, vyměnit jeho součást nebo zboží opravit, jakož i v případě, že provozovatel nezjedná nápravu v přiměřené době nebo že by zjednání nápravy spotřebiteli působilo značné obtíže.

8.16.  Právo z vadného plnění spotřebiteli nenáleží, pokud spotřebitel před převzetím zboží věděl, že zboží má vadu, anebo pokud spotřebitel vadu sám způsobil.

8.17.  Odpovědnost provozovatele za vady zboží se nevztahuje na opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním, u zboží prodávaného za nižší kupní cenu na vadu, pro kterou byla nižší kupní cena ujednána, u použitého zboží na vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí spotřebitelem, nebo vyplývá-li to z povahy zboží.

8.18.  Je-li poskytována na zboží záruka, spotřebitel má právo uplatnit odpovědnost z vadného plnění v záruční době.

8.19.  Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil. K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené.

8.20.  Shrnutí, kdy kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od kupní smlouvy:

  • pokud prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v souladu s čl. 8.19 obchodních podmínek,
  • pokud se vada projeví opakovaně (třetí reklamace stejné vady),
  • pokud se projeví větší počet vad (alespoň 3 vady současně),
  • pokud je vada podstatným porušením kupní smlouvy, nebo
  • pokud je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.

8.21.  Je-li vada věci nevýznamná, kupující nemůže odstoupit od kupní smlouvy (ve smyslu čl. 8.14 obchodních podmínek); má se za to, že vada věci není nevýznamná. Odstoupí-li kupující od kupní smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.

8.22.  Vadu lze vytknout prodávajícímu, u kterého věc byla koupena. Je-li však k opravě určena jiná osoba, která je v místě prodávajícího nebo v místě pro kupujícího bližším, kupující vytkne vadu tomu, kdo je určen k provedení opravy.

8.23.  S výjimkou případů, kdy je k provedení opravy určena jiná osoba, je prodávající povinen přijmout reklamaci v kterékoli provozovně, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i ve svém sídle. Prodávající je povinen kupujícímu vydat při uplatnění reklamace písemné potvrzení, ve kterém uvede datum, kdy kupující reklamaci uplatnil, co je jejím obsahem, jaký způsob vyřízení reklamace kupující požaduje a kontaktní údaje kupujícího pro účely poskytnutí informace o vyřízení reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

8.24.  Reklamace včetně odstranění vady musí být vyřízena a kupující o tom musí být informován nejpozději do třiceti (30) dnů ode dne uplatnění reklamace, pokud se prodávající s kupujícím nedohodne na delší lhůtě. Je-li předmětem závazku poskytnutí digitálního obsahu, včetně digitálního obsahu dodaného na hmotném nosiči, nebo služby digitálního obsahu, musí být reklamace vyřízena v přiměřené době s přihlédnutím k povaze digitálního obsahu nebo služby digitálního obsahu a k účelu, pro nějž je kupující požadoval.

8.25.  Běh lhůty pro vyřízení reklamace se staví v případě, že provozovatel neobdržel veškeré podklady potřebné pro vyřízení dané reklamace, a to do doby, než budou dané podklady dodány.

8.26.  Provozovatel nebo jím určený subjekt po řádném vyřízení dané reklamace vyzve spotřebitele k převzetí opraveného nebo nového zboží, popř. mu bude vráceno stejným způsobem, jako nám bylo při uplatnění reklamace předáno.

8.27.  Po marném uplynutí lhůty podle čl. 8.24 obchodních podmínek může kupující od kupní smlouvy odstoupit nebo požadovat přiměřenou slevu.

8.28.  Prodávající je povinen vydat kupujícímu potvrzení o datu a způsobu vyřízení reklamace, včetně potvrzení o provedení opravy, a době jejího trvání, případně písemné odůvodnění zamítnutí reklamace. Tato povinnost se vztahuje i na jiné osoby určené k provedení opravy.

8.29.  Kdo má právo z vadného plnění, náleží mu i náhrada nákladů účelně vynaložených při uplatnění tohoto práva. Neuplatní-li však kupující právo na náhradu do jednoho měsíce po uplynutí lhůty, ve které je třeba vytknout vadu, soud právo nepřizná, pokud prodávající namítne, že právo na náhradu nebylo uplatněno včas.

8.30.  Prodávající či jiná osoba může kupujícímu poskytnout nad rámec jeho zákonných práv z vadného plnění také záruku za jakost. Zárukou za jakost se prodávající zavazuje, že věc bude po určitou dobu způsobilá k použití pro obvyklý účel nebo že si zachová obvyklé vlastnosti. Tyto účinky má i uvedení záruční doby nebo doby použitelnosti věci na obalu nebo v reklamě. Záruka může být poskytnuta i na jednotlivou součást věci.

8.31.  Pokud je na prodávaném zboží, na jeho obalu, v návodu připojenému ke zboží, v reklamě nebo ve smlouvě uvedena doba, po kterou lze zboží nebo jeho část použít a která je delší než záruční doba, odpovídáme Vám po uplynutí záruční doby za to, že do uplynutí uvedené doby

  • budou zboží nebo jeho část způsobilé k použití pro svůj obvyklý účel;
  • si zboží nebo jeho část zachovají své obvyklé vlastnosti.

Doba prodloužené záruky za jakost počíná běžet současně se záruční dobou. Prodlouženou záruku za jakost poskytujeme pouze na některé zboží, pokud je její doba u zboží uvedena způsoby uvedenými výše.

8.32.  Nárok na uplatnění práv z vad zboží zaniká v případě neodborné montáže nebo neodborného uvedení zboží do provozu, stejně jako při neodborném zacházení s ním, tj. zejména při používání zboží v podmínkách, které neodpovídají svými parametry parametrům uvedeným v dokumentaci ke zboží.

8.33.  Prodávající neodpovídá kupujícímu:

  • u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
  • za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
  • u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí;
  • za vady zboží, vyplývá-li to, zejména u zboží zuživatelného a podléhajícího rychlé zkáze, z jeho povahy;
  • pokud jste před převzetím zboží věděli, že zboží má vadu;
  • za poškození zařízení i přes použití ochranného příslušenství nebo nevhodným či neodborným zacházením se zakoupeným zbožím;
  • pokud jste vadu sami způsobili.

8.34.  Zboží jste povinni si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Vaše právo z odpovědnosti za vady zboží jste povinni u nás uplatnit bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co budete moci vady zjistit, a to v záruční době nebo době prodloužené záruky za jakost. V opačném případě Vaše právo z odpovědnosti za vady zboží zaniká a nebude Vám přiznáno.

8.35.  Spotřebitel bere na vědomí skutečnost, že jsou-li společně se zbožím poskytovány dárky, je možné uplatnit právo z vady do 24 měsíců pouze u prodaného zboží, ale nikoliv u dárků společně se zbožím poskytnutých. U těchto dárků smí spotřebitel uplatnit práva z vadného plnění pouze do 14 dnů ode dne převzetí zboží. Podnikatel není oprávněn u dárků uplatnit práva z vadného plnění.

8.36.  Na žádost spotřebitele je provozovatel povinen poskytnout spotřebiteli záruční list. Umožňuje-li to povaha zboží, postačuje namísto záručního listu vydat spotřebiteli doklad o zakoupení zboží obsahující údaje, které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu, IČO a sídlo provozovatele.

8.37.  Další práva a povinnosti stran související s odpovědností prodávajícího za vady může upravit reklamační řád prodávajícího.

8.38.  Prodávající má právo zamítnout reklamaci zboží případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení. V případě reklamace zařízení s nádrží na palivo, musí být v okamžiku převzetí do reklamace nádrž prázdná.

8.39.  Je-li přístup do reklamovaného zařízení chráněn heslem či gestem nebo jiným zabezpečením přístupu, je kupující při uplatnění reklamace povinen tuto ochranu odstranit nebo heslo uvést v popisu závady. V opačném případě má prodávající právo zamítnout reklamaci. To platí také, je-li takto chráněn BIOS či firmware zařízení nebo přístup na úložný prostor zařízení. Bez plného přístupu k zařízení nemusí být možné opravu či diagnostiku zařízení provést. Bude-li na zařízení aktivována služba, která ho zabezpečuje proti zcizení, je kupující tuto službu před uplatněním reklamace deaktivovat.

8.40.  Kupující je tímto informován, aby předané zařízení do reklamace bylo v tovární konfiguraci. V případě, že kupující předá k reklamaci zboží, které není v tovární konfiguraci, tedy které bylo upraveno kupujícím nebo na žádost kupujícího, bere kupující na vědomí, že servisním zásahem může dojít ke znehodnocení takové úpravy nebo ztrátě dat, a to bez možnosti náhrady.

8.41.  Kontaktní a adresní údaje, které můžete využít při realizaci svých práv z vadného plnění najdete mimo tyto obchodní podmínky také v rámci webového rozhraní obchodu.

9. Práva z vadného plnění pro podnikatele

9.1.  Tato část obchodních podmínek se na Vás vztahuje pouze v případě, že jste podnikatelem, a upravuje naši odpovědnost za vady zboží.

9.2.  Zboží Vám dodáme v ujednaném množství, jakosti a provedení. Nebudou-li jakost a provedení ujednány, dodáme Vám zboží v jakosti a provedení vhodných pro účel patrný ze smlouvy; jinak pro účel obvyklý. Pokud bude množství určeno jen přibližně, přesné množství určíme my. V případě, že zboží bude při přechodu nebezpečí škody na Vás mít vadu, odpovídáme za ni. To neplatí v případě, že půjde o vadu, kterou lze s vynaložením obvyklé pozornosti poznat již při uzavření smlouvy.

9.3.  Nadstandardní záruku za jakost neposkytujeme a za vady zboží, které se vyskytnou na zboží po přechodu nebezpečí škody na Vás, neodpovídáme.

9.4.  Prodávající Vám neodpovídá:

  • u zboží prodávaného za nižší cenu za vadu, pro kterou byla nižší cena ujednána;
  • za opotřebení zboží způsobené jeho obvyklým užíváním;
  • u použitého zboží za vadu odpovídající míře používání nebo opotřebení, kterou zboží mělo při převzetí;
  • za vady zboží, vyplývá-li to, zejména u zboží zuživatelného a podléhajícího rychlé zkáze, z jeho povahy;
  • pokud jste před převzetím zboží věděli, že zboží má vadu;
  • za poškození zařízení i přes použití ochranného příslušenství nebo nevhodným či neodborným zacházením se zakoupeným zbožím;
  • pokud jste vadu sami způsobili.

9.5.  Zboží je podnikatel povinen si co nejdříve prohlédnout a přesvědčit se o jeho vlastnostech a množství. Právo z odpovědnosti za vady zboží je podnikatel povinen uplatnit u prodejce bez zbytečného odkladu, co nejdříve poté, co bude moci vady zjistit. Nejpozději je možné právo uplatnit do 6 měsíců, v případě skryté vady do 12 měsíců, od dne kdy, je zboží dodáno, pokud nebylo uvedeno nebo smluveno jinak. V opačném případě právo z odpovědnosti za vady zboží zaniká a nebude přiznáno.

9.6.  Bude-li vada znamenat podstatné porušení smlouvy, máte právo:

  • na odstranění vady dodáním nového zboží bez vady nebo dodáním chybějícího zboží,
  • na odstranění vady opravou zboží,
  • na přiměřenou slevu z kupní ceny, nebo
  • odstoupit od smlouvy.

Za podstatné porušení smlouvy se považuje dodání zboží s takovou vadou, o které jsme museli již v okamžiku uzavření smlouvy vědět, že pokud byste ji předvídali, smlouvu byste s námi neuzavřeli; v ostatních případech se porušení smlouvy považuje za nepodstatné. Pokud nám zvolené právo neoznámíte, máte práva jako při nepodstatném porušení smlouvy.

9.7.  Bude-li vada nepodstatným porušením smlouvy, máte právo:

  • na odstranění vady,
  • na přiměřenou slevu z kupní ceny.

Pokud nám zvolené právo neoznámíte, můžeme vadu odstranit opravou zboží, dodáním nového zboží nebo dodáním toho, co jsme Vám nedodali. Zvolené právo nemůžete později změnit bez našeho souhlasu.

9.8.  Nemůžete-li zboží vrátit v tom stavu, v jakém jste jej obdrželi, nemůžete odstoupit od smlouvy, ani požadovat dodání nového zboží. To neplatí,

  • došlo-li ke změně stavu v důsledku prohlídky za účelem zjištění vady zboží,
  • použili-li jste zboží ještě před objevením vady,
  • nezpůsobili-li jste nemožnost vrácení zboží v nezměněném stavu jednáním anebo opomenutím, nebo
  • prodali-li jste zboží ještě před objevením vady, spotřebovali-li jste ho, anebo pozměnili-li jste zboží při obvyklém použití; stalo-li se tak jen zčásti, vrátíte nám to, co ještě vrátit můžete, a ve zbytku nám poskytnete náhradu do výše, v níž jste měli z použití zboží prospěch.

9.9.  V případě, že chcete uplatnit své právo z odpovědnosti za vady, můžete tak učinit zejména:

  • odesláním nebo doručením zboží na adresu kterékoli provozovny prodávajícího, v níž je přijetí reklamace možné s ohledem na sortiment prodávaných výrobků nebo poskytovaných služeb, případně i na adresu sídla;
  • uplatněním svého práva u jiné osoby, pokud je v záručním listě či jiném dokladu, na obalu zboží nebo v našem internetovém obchodě uvedena.

9.10.  Zboží je třeba prodávajícímu předat ve stavu, který umožní posouzení oprávněnosti reklamace, zejména není možné zboží předat nepřiměřeně znečištěné. Při reklamaci je třeba sdělit, jakou vadu zboží reklamujete a jakým způsobem je žádáno, aby byla reklamace vyřízena. Požadovaný způsob vyřízení reklamace není možné následně bez souhlasu prodejce měnit.

9.11.  Je-li kupující-podnikatel, prodávající se zavazuje o reklamaci rozhodnout ve lhůtě 45 dnů ode dne uplatnění reklamace. O tomto rozhodnutí bude kupující podnikatel informován na kontaktní e-mail. Zboží Vám bude vráceno stejným způsobem, jako nám bylo při uplatnění reklamace předáno. Pokud bude Vaše reklamace uznána, doba pro uplatnění Vašich práv z odpovědnosti za vady se prodlužuje o dobu, kterou nám vyřízení Vaší reklamace trvalo.

9.12.  V případě, že bude Vaše reklamace uznána, máte právo na náhradu nutných nákladů, které byly při uplatnění práva z odpovědnosti za vady zboží účelně vynaloženy. V případě, že reklamace bude zamítnuta, máme právo na náhradu nutných nákladů, které nám vzniknou vracením Vašeho zboží.

9.13.  Na žádost je provozovatel povinen poskytnout záruční list. Umožňuje-li to povaha zboží, postačuje namísto záručního listu vydat spotřebiteli doklad o zakoupení zboží obsahující údaje, které musí obsahovat údaje jako záruční list. Záruční list musí obsahovat jméno a příjmení, název nebo obchodní firmu, IČO a sídlo provozovatele.

9.14.  Je-li kupující podnikatel a bude-li reklamace zamítnuta, bere kupující na vědomí, že je prodávající oprávněn přefakturovat kupujícímu náklady autorizovaného servisu za diagnostiku vady a dopravu dle ceníku autorizovaného servisu.

9.15.  Prodávající má právo zamítnout reklamaci zboží případech, kdy reklamované zboží a/nebo jeho součásti jsou znečištěné nebo nesplňují základní předpoklady pro hygienicky bezpečné předání zboží k reklamačnímu řízení. V případě reklamace zařízení s nádrží na palivo, musí být v okamžiku převzetí do reklamace nádrž prázdná.

9.16.  Je-li přístup do reklamovaného zařízení chráněn heslem či gestem nebo jiným zabezpečením přístupu, je kupující při uplatnění reklamace povinen tuto ochranu odstranit nebo heslo uvést v popisu závady. V opačném případě má prodávající právo zamítnout reklamaci. To také platí, je-li takto chráněn BIOS či firmware zařízení nebo přístup na úložný prostor zařízení. Bez plného přístupu k zařízení totiž nemusí být možné opravu či diagnostiku zařízení provést. Dále bude-li na zařízení aktivována libovolná služba, která ho zabezpečuje proti zcizení, je kupující tuto službu před uplatněním reklamace deaktivovat.

9.16.  Kupující je tímto informován, aby předané zařízení do reklamace bylo v tovární konfiguraci. V případě, že kupující předá k reklamaci zboží, které není v tovární konfiguraci, tedy které bylo upraveno kupujícím nebo na žádost kupujícího, bere kupující na vědomí, že servisním zásahem může dojít ke znehodnocení takové úpravy nebo ztrátě dat, a to bez možnosti náhrady.

9.17.  Kontaktní a adresní údaje, které můžete využít při realizaci svých práv z vadného plnění najdete mimo tyto obchodní podmínky také v rámci webového rozhraní obchodu.

10.  Další práva a povinnosti smluvních stran

10.1.  Kupující nabývá vlastnictví ke zboží zaplacením celé kupní ceny zboží.

10.2.  Prodávající není ve vztahu ke kupujícímu vázán žádnými kodexy chování ve smyslu ustanovení § 1820 odst. 1 písm. n) občanského zákoníku.

10.3.  Vyřizování stížností spotřebitelů zajišťuje prodávající prostřednictvím elektronické pošty. Stížnosti je možné zasílat na elektronickou adresu prodávajícího. Informaci o vyřízení stížnosti kupujícího zašle prodávající na elektronickou adresu kupujícího. Jiná pravidla vyřizování stížností nejsou prodávajícím stanovena.

10.4.  V případě, že dojde mezi námi a spotřebitelem ke vzniku spotřebitelského sporu z kupní smlouvy nebo ze smlouvy o poskytování služeb, který se nepodaří vyřešit vzájemnou dohodou, může spotřebitel podat návrh na mimosoudní řešení takového sporu určenému subjektu mimosoudního řešení spotřebitelských sporů, kterým je Česká obchodní inspekce, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, IČ: 000 20 869, internetová adresa: https://adr.coi.cz/cs. Spotřebitel může využít rovněž platformu pro řešení sporů online, která je zřízena Evropskou komisí na adrese http://ec.europa.eu/consumers/odr/.

10.5.  Evropské spotřebitelské centrum Česká republika, se sídlem Štěpánská 567/15, 120 00 Praha 2, internetová adresa: http://www.evropskyspotrebitel.cz je kontaktním místem podle Nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).

10.6.  Kupující se může obrátit se stížností na orgán dohledu nebo státního dozoru. Prodávající je oprávněn k prodeji zboží na základě živnostenského oprávnění. Živnostenskou kontrolu provádí v rámci své působnosti příslušný živnostenský úřad. Dozor nad oblastí ochrany osobních údajů vykonává Úřad pro ochranu osobních údajů. Česká obchodní inspekce vykonává ve vymezeném rozsahu mimo jiné dozor nad dodržováním občanského zákoníku a zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů.

10.7.  Kupující bere na vědomí, že programové vybavení a další součásti tvořící webové rozhraní obchodu (včetně fotografií nabízeného zboží) jsou chráněny autorským právem. Kupující se zavazuje, že nebude vykonávat žádnou činnost, která by mohla jemu nebo třetím osobám umožnit neoprávněně zasahovat či neoprávněně užít programové vybavení nebo další součásti tvořící webové rozhraní obchodu.

10.8.  Kupující ani uživatel není oprávněn při využívání webového rozhraní obchodu používat mechanismy, programové vybavení nebo jiné postupy, které by mohly mít negativní vliv na provoz webového rozhraní obchodu. Webové rozhraní obchodu je možné užívat jen v rozsahu, který není na úkor práv ostatních zákazníků prodávajícího a který je v souladu s jeho určením.

10.9.  Kupující bere na vědomí, že prodávající nenese odpovědnost za chyby vzniklé v důsledku zásahů třetích osob do webové stránky nebo v důsledku užití webové stránky v rozporu s jejich určením.

10.10.  Kupující prohlašuje a zaručuje, že:

  • je plně svéprávný, tzn., že je způsobilý nabývat pro sebe vlastním právním jednáním práva a zavazovat se k povinnostem neboli právně jednat, a to zejména s ohledem na svůj věk;
  • nebyla jeho svéprávnost omezena ve smyslu § 55-65 zákona č. 89/2012 Sb., občanský zákoník;
  • veškeré údaje, které o sobě poskytl, jsou pravdivé, úplné, přesné a správné.

10.11.  Provozovatel si vyhrazuje právo neakceptovat objednávku uživatele, pokud:

  • Uživatel podstatným způsobem porušil tyto obchodní podmínky, popř. právní předpisy, nebo
  • Uživatel narušil nebo se pokusil narušit bezpečnost internetových stránek e-shopu iMore.cz nebo bezpečnost jejich provozu, využít je k přenášení škodlivých souborů a proniknout do veřejně nepřístupných míst těchto stránek, nebo
  • Uživatel při komunikaci s prodávajícím používá identitu cizí osoby nebo neexistující osoby nebo se jinak snaží uvést prodávajícího v omyl, nebo
  • který svým jednáním poškozuje dobré jméno prodávajícího.

10.12.  Kupující tímto přebírá na sebe nebezpečí změny okolností ve smyslu § 1765 odst. 2 občanského zákoníku.

11.  Doplňkové služby a servis

11.1.  Prodávající může ke zboží nabízet i volitelné doplňkové služby a servis. Nabídka těchto služeb není garantována a může být kdykoliv pozastavena nebo ukončena. Jejich zakoupení je dobrovolné a na zvážení kupujícího. Zakoupením kupující stvrzuje seznámení se a souhlas s podmínkami a specifikacemi jednotlivých služeb. Cena doplňkových služeb je kupujícímu sdělena před dokončením objednávky, obvykle v rámci objednávkového formuláře nebo jinde v uživatelském rozhraní webové stránky.

11.2.  Možnost vrácení zboží do 30 dnů. Podmínky, popis a specifikace této služby jsou součástí zvláštního dokumentu, který najdete zde.

11.3.  Možnost vrácení zboží do 60 dnů. Podmínky, popis a specifikace této služby jsou součástí zvláštního dokumentu, který najdete zde.

11.4.  Záruka okamžité výměny. Podmínky, popis a specifikace služby této služby jsou součástí zvláštního dokumentu, který najdete zde.

11.5.  Spropitné. Jedná se o částku peněz, která je dobrovolně přidána k samotné ceně za nějakou službu nebo zboží, jako výraz spokojenosti zákazníka. V případě nespokojenosti se službami je kupujícímu umožněno požadovat spropitné zpět v rámci práva na odstoupení od kupní smlouvy.

12.  Ochrana osobních údajů

12.1.  Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 Nařízení Evropského parlamentu a Rady 2016/679 o ochraně fyzických osob v souvislosti se zpracováním osobních údajů a o volném pohybu těchto údajů a o zrušení směrnice 95/46/ES (obecné nařízení o ochraně osobních údajů) (dále také „nařízení GDPR“) související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely plnění kupní smlouvy, pro účely jednání o kupní smlouvě a pro účely plnění veřejnoprávních povinností prodávajícího plní prodávající prostřednictvím dokumentu Zpracování osobních údajů.

12.2.  Provozovatel je ze zákona povinen chránit a zabezpečit poskytnuté osobní údaje. Provozovatel proto využívá různých efektivních zabezpečovacích technologií k tomu, aby byly osobní údaje ochráněny před neoprávněným zpřístupněním nebo užitím.

12.3.  Osobní údaje prodávající zpracovává za účelem plnění povinností plynoucích ze smluv uzavřených mezi prodávajícím a kupujícím. Za tímto účelem mohou být osobní údaje zpřístupňovány dalším subjektům (zejména dopravcům a provozovatelům platebních systémů).

12.4.  Kupující má ohledně osobních údajů právo:

  • žádat opravu nepřesných či neaktuálních osobních údajů;
  • žádat informace o zpracování osobních údajů, za jejichž poskytnutí od kupujícího můžeme žádat úhradu nezbytných nákladů;
  • žádat vysvětlení nebo nápravu v případě, že se kupující domnívá, že je zpracování jeho osobních údajů v rozporu s ochranou jeho soukromého a osobního života nebo v rozporu se zákonem.

13.  Zasílání obchodních sdělení a ukládání cookies

13.1.  Kupující souhlasí ve smyslu ustanovení § 7 odst. 2 zákona č. 480/2004 Sb., o některých službách informační společnosti a o změně některých zákonů (zákon o některých službách informační společnosti), ve znění pozdějších předpisů, se zasíláním obchodních sdělení prodávajícím na elektronickou adresu či na telefonní číslo kupujícího. Svou informační povinnost vůči kupujícímu ve smyslu čl. 13 nařízení GDPR související se zpracováním osobních údajů kupujícího pro účely zasílání obchodních sdělení plní prodávající prostřednictvím dokumentu Zpracování osobních údajů.

13.2.  Při používání našeho internetového obchodu může docházet k ukládání souborů cookies do Vašeho zařízení. Vy jako uživatelé máte možnost používání cookies odmítnout v nastavení prohlížeče nebo v nastavení v rámci cookie banneru přímo na webových stránkách internetového obchodu. Soubory cookies, které jsou nezbytné pro správné fungování webových stránek, mohou být využívány bez Vašeho souhlasu. Své zákonné povinnosti související s případným ukládáním cookies na zařízení kupujícího plní prodávající prostřednictvím dokumentu Soubory cookie a jejich nastavení.

14.  Prohlášení provozovatele

14.1.  Provozovatel prohlašuje, že záznamy údajů v e-shopu, jakožto elektronickém systému, jsou spolehlivé a jsou prováděny systematicky a posloupně a jsou chráněny proti změnám.

14.2.  Vlivem technické chyby v e-shopu může dojít k zobrazení kupní ceny u zboží, jejíž výše hrubě neodpovídá obvyklé ceně za takové zboží na trhu; v takovém případě provozovatel nemá povinnost dodat dané zboží za zobrazenou kupní cenu, kontaktuje uživatele a sdělí mu skutečnou kupní cenu daného zboží a uživatel má právo se rozhodnout, zda zboží za skutečnou kupní cenu přijme, a pokud se tak nestane, ruší se kupní smlouva od počátku.

14.3.  Uživatel bere na vědomí, že fotografie u zboží v e-shopu mohou být ilustrativní nebo mohou působit zkreslujícím dojmem v důsledku jejích převedení do zobrazení v technickém prostředku uživatele, proto je uživatel povinen se vždy seznámit s celým popisem daného zboží a v případě nejasností kontaktovat provozovatele.

14.4.  Kupující bere na vědomí, že i přes použití zakoupeného ochranného příslušenství může dojít k nahodilému poškození chráněného zařízení. Za takové poškození prodávající nepřebírá odpovědnost.

14.5.  Zákaznická podpora je bežně dostupná v provozní dobu uvedenou na webových stránkách e-shopu. Jako nejefektivnější formu komunikace prodávající doporučuje využít kontaktování prostřednictvím e-mailu.

15.  Užívání e-shopu

15.1.  Provozovatel tímto uděluje uživateli nevýhradní licenci k užívání e-shopu způsobem předvídaným těmito obchodními podmínkami.

15.2.  Provozovatel má právo změnit e-shop, tedy jeho technické řešení a/nebo uživatelské rozhraní.

15.3.  Provozovatel má právo omezit nebo přerušit funkčnost e-shopu či přístup k němu na dobu nezbytně nutnou z důvodů údržby nebo opravy e-shopu nebo jiného důvodu na straně provozovatele nebo třetí osoby.

15.4.  Uživatel je povinen dodržovat při užívání e-shopu platné a účinné právní předpisy České republiky a Evropského společenství. Veškeré škody, které by takto provozovateli nebo třetím osobám vznikly, je uživatel povinen nahradit v plném rozsahu.

15.5.  V případě porušení těchto obchodních podmínek nebo kupní smlouvy nebo platných a účinných právních předpisů má provozovatel právo zrušit uživatelský účet.

16.  Zpětný odběr elektrospotřebičů

16.1.  S ohledem na povinnost stanovenou provozovateli ustanovením § 38 zákona č. 185/2001 Sb., zákon o odpadech a o změně některých dalších zákonů, ve znění pozdějších předpisů, tímto provozovatel informuje uživatele, že umožňuje uživatelům bezplatně odevzdat starý spotřebič k likvidaci u smluvního partnera provozovatele, kterým je společnost ASEKOL a.s., a to na adrese jeho sběrných míst.

17.  Doručování

17.1.  Kupujícímu může být doručováno na adresu elektronické pošty uvedenou v jeho uživatelském účtu či uvedenou kupujícím v objednávce.

18.  Vzorové formuláře

18.1.  Přílohu obchodních podmínek tvoří vzorový formulář pro vrácení zboží / odstoupení od kupní smlouvy, formulář pro uplatnění reklamace a formulář pro výměnu zboží. Odkazy pro stažení těchto formulářů najdete níže:

18.2.  Kupujícímu nevzniká povinnost využívat pouze tyto formuláře pro uplatnění svých práv.

19.  Závěrečná ustanovení

19.1.  Je-li některé ustanovení obchodních podmínek neplatné nebo neúčinné, nebo se takovým stane, namísto neplatných ustanovení nastoupí ustanovení, jehož smysl se neplatnému ustanovení co nejvíce přibližuje. Neplatností nebo neúčinností jednoho ustanovení není dotčena platnost ostatních ustanovení.

19.2.  Kupní smlouva včetně obchodních podmínek je archivována prodávajícím v elektronické podobě a není přístupná.

19.3.  Kupující stvrzuje, že se důkladně seznámil s těmito obchodními podmínkami a zásadami ochrany soukromí prodávajícího a zcela jim rozumí a souhlasí s nimi.

20.  Účinnost

20.1.  Tyto obchodní podmínky jsou platné a účinné od 31.12. 2022.